top of page
-
Vilka typer av event kan du hjälpa till med?Jag kan hjälpa till med det mesta! Jag har erfarenhet av att många olika typer av event, men det jag fixat allra mest är temafester, möhippor och födelsedagskalas. Jag har även haft en del uppdrag med olika typer av företagsevent och teambuilding. Andra event jag även kan hjälpa till med: - Bröllop - Förlovningsfester - Babyshowers - Lanseringspartyn - Kick-off - Mingelpartyn
-
Kan du planera bröllop?Att planera och dekorera på bröllop är något av det roligaste jag vet! Som eventfixare kan jag hjälpa till med de tjänster jag erbjuder inom planering, bokning & inköp, samt styling & dekoration. Mer preciserat vilka saker jag kan hjälpa med hittar du här. Behöver du någon som koordinerar och detaljplanerar ditt bröllop och har specifik kompetens och utbildning inom just bröllopsområdet bör du istället boka en bröllopskoordinator.
-
Kommer du lägga på extra timmar utöver det vi kommit överens om?Aldrig utan att vi kommer överens om det innan. Under vår första träff är det tänkt att vi så detaljerat som möjligt ska gå igenom vad du vill ha hjälp med så att vi tillsammans kommer fram till hur många timmar arbetet kommer ta och vad slutpriset blir. Du kan även välja att endast få hjälp med en del lättare sysslor som kanske bara bara tar ett par timmar. Ibland blir det dock inte som man tänkt sig, eller så märker du under tidens gång att du skulle behöva hjälp med fler saker. I så fall kommer vi överens om ytterligare timmar.
-
Vart och hur genomförs första mötet?Vårt första möte på ca 30 minuter kan ske fysiskt, digitalt eller via telefon. Mötet är alltid kostnadsfritt och icke bindande. Efter mötet kan du i lugn och ro gå igenom prisofferten och sedan skriver vi kontrakt om du väljer att boka mina tjänster. Här kan du läsa mer vad vi går igenom under vårt första möte.
-
Hur lång är hyresperioden?Hyresperioder är normalt sett 24 h. Det vill säga om det du hyrt levereras till dig kl. 12.00 på en lördag så hämtas hyresgodset upp kl. 12.00 på söndagen. Skulle du vilja förlänga hyresperioden upp till 72 timmar tar vi ut en avgift på 149:-/dag. För långtidshyra gäller offert och måste förbokas.
-
Hur lång tid i förväg behöver jag boka glas- och porslinshyra?Det beror helt på vilken tid på året och vilken dag i veckan du vill boka. Vid stora högtider eller vid bröllopssäsong (jun-sept) är det många som bokar flera månader i förväg. Under vinterhalvåret är det lågsäsong och i vissa fall räcker endast ett par veckors framförhållning. Lördagar är den populäraste dagen på veckan att hyra glas och porslin till. Jag rekommenderar att man har god framförhållning och bokar minst 30 dagar innan eventet för att vara säker på att hyresgodset är tillgängligt till ditt bestämda datum. Planerar du att hyra större kvantiteter och/eller det är till en högtid eller under bröllopssäsong rekommenderar jag att du bokar tidigare än så.
-
Kan du hjälpa till med dukning?Ja! Jag hjälper gärna att duka och dekorera, även med dekorationer ni hyrt/köpt från annat håll. Förutom dukning kan jag även hjälpa till med styling och dekoration av olika slag. Här kan du läsa mer om mina timpriser och vad jag kan hjälpa till med till ditt event.
-
Vad kostar leverans?Leverans ingår i hyrespriset till adresser upp till 2 mil utanför Mölndal, Göteborg. Anordnar du event längre bort går det bra att hämta och lämna hyresgodset på upphämtningsplatsen i Mölndal. För längre leveranser gäller offert.
-
Behöver jag diska det jag hyrt?Nej, diskning ingår i hyrespriset. Matrester ska skrapas av med medföljande skrapa och det går även bra att skölja glas och porslin med vatten. Skulle du ändå vilja diska det du hyrt så följer det med ett instruktionsblad för varje hyresgods med anvisningar för diskning och hantering. Det är viktigt att följa anvisningarna noga så att inte hyresgodset skadas. Du som kund debiteras för hyresgods som skadats på grund av felhantering.
-
Vad händer om något går sönder?Om något skadas eller går sönder under hyrestiden debiteras du summan det kostar att köpa in ett nytt likadant föremål.
-
Hur beställer jag presentboxar m.m?Antingen kan du gå in på www.labowtique.se och beställa direkt via hemsidan, eller om du har särskilda önskemål eller vill skräddarsy boxar är det bättre att maila inspirationsbilder och önskemål. Det går bra att maila till info@labowtique.se
-
Kan du ge förslag på när man kan ha presentboxar till ett event?Jag tycker presentboxar och goodieboxes/goodiebags kan lyxa till ett event. Man kan fylla de med vad som helst egentligen, antingen samma saker i alla boxar eller göra varje box personlig och fylla med saker som passar var av en och gästerna. Några tips på event man kan få in goodieboxes: - Möhippa, fyll boxen med roliga accessoarer och något gott att dricka. - 30 årsfesten, fyll med ett hangover-kit eller annat roligt - Nyårsafton, proppa boxen full med glitter, tutor, hattar och annat festligt för att komma i stämning. - Bridesmaid proposals, fråga dina blivande brudtärnor på ett personligt och minnesfullt sätt. Man kan även välja att ha presentboxar som en form av bordsplacering med namn på. Här nedan ser du ett exempel på hur det kan se ut.
FAQ
bottom of page